Mensen

Bij Tikamoon leggen we het accent op ethische werkpraktijken, het bevorderen van diversiteit en inclusie, om innovatief meubilair te creëren en tegelijkertijd een toegewijd team te laten groeien.

Bij Tikamoon is de mens een van de pijlers

Ons bedrijf in Noord-Frankrijk maakt integraal deel uit van uw gemeenschap. We nemen deel aan lokale initiatieven om zo de relatie met onze klanten te versterken en ons streven naar maatschappelijk verantwoord ondernemen te tonen. Bij Tikamoon willen we meubels maken die een leven lang meegaan.

Die toewijding is aanwezig in onze gehele toeleveringsketen

Ons ecosysteem bestaat ook uit onze leveranciers. Het is voor Tikamoon van het grootste belang dat onze maatschappelijke eisen in elke fase van de creatie worden toegepast. We werken met een aantal van onze leveranciers al meer dan 15 jaar samen.

Sociale audits van onze leveranciers

Sinds 2022 controleren we onze leveranciers met behulp van de ICS-methode, Initiative for Compliance and Sustainability.

ICS is een multisectoraal initiatief dat tot doel heeft de arbeidsomstandigheden te verbeteren en het milieu in wereldwijde toeleveringsketens te respecteren.

Eerbiediging van de rechten van de mens & ethisch zakendoen

Bij Tikamoon hebben we onze formele beloftes gedaan door middel van een ethische gedragscode voor onze werknemers, maar ook voor onze leveranciers.

In deze gedragscode behandelen we bestrijding van discriminatie, intimidatie en corruptie.

Toewijding aan onze klanten

Klantpedagogiek (eco-beoordeling & Analyse van levenscyclus)

De eco-beoordeling en de resultaten van de milieueffecten van onze producten.
Op basis van 7 criteria hebben we een beoordeling ontworpen die resulteert in een eenvoudige gradatie van 1 tot 4 blaadjes. Op basis van deze informatie kunt u bewust en geïnformeerd een product kiezen.

Door middel van de eco-beoordeling willen we de criteria die voor ons belangrijk zijn bij het ontwerpen van onze producten benadrukken en uitleggen.

In 2021 zijn we met een grote campagne gestart om de milieubelasting van onze meubels te begrijpen en ons in staat te stellen op de juiste plaats te handelen om deze belasting zo effectief mogelijk te verminderen. We delen nu de resultaten van deze campagne met u door middel van nieuwe indicatoren op de productpagina zodat u een bewustvolle keuze kunt maken.

Meer weten

Uw tevredenheid verzekeren

Wij streven er elke dag naar om u de beste service en de beste producten te bieden.

Naar onze klanten luisteren is een prioriteit voor ons. We hebben een internationaal team in Frankrijk dat voor u klaar staat.

Onze klanten in persoon ontmoeten

Sinds 2023 hebben we twee fysieke winkels geopend in Frankrijk, één in Parijs en één in Lille. De winkels zijn plaatsen waar we kunnen uitwisselen met onze klanten, evenementen en presenties organiseren om te praten over de belangrijke rol van het bos, maar ook reparatiewerkplaatsen, om het onderhoud van uw meubels te garanderen zodat ze 100 jaar meegaan.

Onze winkels

Betrokken bij verenigingen

Door donaties van onze producten ondersteunen we de Banque Solidaire de l'Equipement (BSE) ondersteund door Emmaüs Défi.

Mensen in precaire situaties die een eerste woning hebben weten te bemachtigen, kunnen hulp krijgen van de vereniging BSE om in een zeer korte tijd en voor lage prijzen nieuwe en essentiële apparatuur te kopen, en om deze uit te kiezen zoals in elke winkel, met het advies van onze verkopers.

Met nieuwe meubels en apparatuur die ze zelf hebben gekozen en waarvoor ze hebben betaald, wordt hun woning al snel de plek waar ze zich thuis voelen.

Dankzij deze nieuwe apparatuur en meubels kunnen ze hun woning op een waardige en snelle manier inrichten en zo duurzaam hun precaire situatie achter zich laten.

In 2023 schonken we via onze circulaire winkel meer dan 6.000 meubelstukken aan verenigingen.